Easy Skirt - Number 3 & Sewing Pattern


Ik maakte een derde Rokje in de serie 'Easy Skirts' en deze is alweer voor mijn nichtje van 2 :-) 
Fijn om toch wat kleine Rokjes te kunnen naaien bij gebrek aan dochters! 

Haar maten had ik nog liggen van het vorige Rokje.
Dit model is een recht Rokje van katoen, met een tailleband van boordstof en een kangoeroe-zak op de voorkant.

Materialen:
Stof: Biokatoen Folky Daisy Geel
Naaigaren Gebroken Wit
Elastiek van 3 cm breed
Patroon: Easy Skirts
Van een restje stof naaide ik ook een rokje voor haar pop ;-)


Het Easy Skirts NaaiPatroon

Ik nam eindelijk de tijd om het naaipatroon  voor deze Eenvoudige Rokjes uit te schrijven. Het is een hele uitgebreide pdf geworden, waarin je leert hoe je deze Rokjes op je eigen maat (of die van je dochter/ nichtje) naait.

De pdf bevat uitleg over het opmeten van de maten, het tekenen van het patroon en het naaien van de Rok. 
Je hebt maar 2-3 maten nodig en kunt vier verschillende soorten Rokjes maken: een rechte rok van katoen of stretch-stof of een (halve) cirkel-rok van katoen of stretch-stof. 
Verder leer je hoe je 3 verschillende soorten zakken kunt toevoegen aan je patroon. Varieer met de lengte van de rokjes, met stoffen en met zakken en je hebt een Patroon voor oneindig veel verschillende Rokjes!

Je vindt het Easy Skirts NaaiPatroon HIER in de Webshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!